Tu fas força damunt la bola i la bola al seu torn fa força sobre tu en sentit contrari. A aquestes forçes se les anomena acció i reacció.
Un reactor és un motor que es basa en el principi d'acció-reacció.
·Coet: és un reactor que porta en un tanc el combustible i en l'altre el comburent, que normalment. Quan s'escalfen, els gasos es dilaten i surten a gran velocitat. Com més velocitat de sortida tinguin els gasos produïts per la combustió (vapor d'aigua) més velocitat tindrà el coet. S'acompleix que:
m aigua· v gas = m aigua · v gas
Motors d'avions
·Turboreactor: L'aire entra aspirat per les hèxils d'un compressor. A la cambra de combustió, l'oxigen de l'aire que entra comprimit reacciona amb el querosè. Els gasos, a altíssimes temperatures de combustió, s'expandeixen i surten per la part posterior a gran velocitat, impulsant l'avió cap endavant.
- Turbofan (ventilador): Són silenciosos. Acom que el fan e´s dins del tub, se sumen dos efectes: un, el ventilador refrigera el turboreactor, i dos, el flux de l'aire és més gran. El moviment de l'avió es deu a l'impuls del ventilador i al des gasos que suerten per la tovera.
- Turbopropulsor: la turbina de la part posterior fa girar no solament el compressor, sinó l'hèxil davantera exterior. La propulsió té dues causes: els gasos que suerten per la part posterior i l'impuls de les hèxils.
- Estatoreactor: Un tub obert pels dos extrems. L'oxigen de l'aire entra per la part davantera a altes velocitats, i reacciona amb el combustible. Els gasos s'expandeixen a causa de l'enorme calor generada en la combustió que ha provocat la guspira de la bugia, la part posterior a gran volocitat, per la qualcosa el motor és empès cap endavant.
- Pulsoreactor: S'instal·len unes vàlvules que permenten l'entrada de l'aire i es tanquen quan explota la mescla. D'aquesta manera evitem el retrocés d'aire cap a l'entrada. Aixó, la combustió es produeix de manera intermitent. Aquesta raó per la qual s'anomena pulsoreacotr. Aquest motors s'instal·len en avions que suporten poc pes i solen volar a cotes baixes. Motor d'engegada.
No hay comentarios:
Publicar un comentario